Lotte Martens feest

Ik kreeg van Lotte Martens het aanbod om haar nieuwe stoffen te testen.
Ik ben altijd wat nerveus om zomaar de schaar te zetten in bijzondere stoffen.
Noem het plankenkoorts of schaarkoorts,
ik moet een drempel overwinnen. 
Angst om te falen.

Een eerste stof die ik durfde aanpakken is deze SPACER LIMONIUM RAINBOW.
De stof is iets apart. Zachte sweater aan de ene kant, glinsterde kleurtjes aan de andere kant.
Bij elke lichtinval zie je wat anders. Cool!




Ik heb al lange meisjes in huis. Met twee lappen van 45 cm hoog op een breedte van 175 cm
werden mijn mogelijkheden en patroonkeuzes beperkt.
Ik ben al lang verliefd op dit patroon van Mingo and Grace.
Ik gebruikte een bovenstukje dat hier al klaar lag en vouwde plooien in de stof. 
Geen patroon voor nodig. Gewoon zorgen dat je voor en achter hetzelfde doet.



Deze stof is een 'specialleke'. Gewoon omzomen zag ik niet zitten.
Stel dat je niet overal precies dezelfde afstand van de rand houdt, dan valt dat heel hard op.
Ik probeerde wat technieken uit en vond uiteindelijk deze de mooiste, 
na rolzomen en blindzomen (wat helemaal niet blind is bij deze spacer).
Ik gebruikte geen twee verschillende stoffen, maar vouwde mijn zoom om zoals ik een blindzoom zou naaien. Na het opstrijken vond ik het resultaat wel leuk.












Voor het afwerken van de boorden aan de hals en aan de armen heb ik heel veel getwijfeld.
Dubbelen in dezelfde stof leek me geen optie wegens te dik. 
Een grote kraag was mijn eerste plan, maar ik koos uiteindelijk voor boorstof.


Mona voelt zich top in deze ritsloze jurk.







Ben je zoek naar de Lotte Martens stoffen? In de online catalogus zie je de collecties en de lanceerdata. Lotte Martens doet enkel de productie van de stoffen, de verdeling verloopt via de groothandel. Ben je op zoek naar een bepaalde stof, dan google je best even de stofnaam, om te weten welke verdeelpunten die bepaalde stof in voorraad hebben.


Deze jurk werd gemaakt met Spacer limonium rainbow.
De roze schoenen komen van Sasha.

Bewaren

Reacties

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!